Smart marketing for smart product line

Hugo Brennenstuhl GmbH is an internationally successful manufacturer of electronics and electrical engineering products. Under the name Brematic, the company has also been offering its own Smart Home product line for some time now.

The strategy

There are already numerous smart home solutions on the growing market for smart home products. In order to be able to successfully assert itself as a new provider in this market environment, Hugo Brennenstuhl GmbH is focusing on inbound marketing.

Relevanter Content ist King. Die Idee des Inbound-Marketing ist, die Aufmerksamkeit potentieller Kunden nicht mit störender Werbung auf sich zu lenken, sondern mit hilfreichen Informationen zu überzeugen und sich als glaubwürdiger Experte zu positionieren.

Accordingly, the focus is not on the products of the Brematic series, but on the interests of potential customers. All communication measures are geared to the needs of the so-called Buyer Personas. On the Brennenstuhl website, smart home enthusiasts will find informative blog articles and inspiring ideas about the use of smart products.

Fokus auf die Buyer Personas

Bei der Inbound-Marketing Kampagne von Brennenstuhl stehen nicht die Produkte der BrematicPRO® Serie im Vordergrund, sondern die Interessen der potentiellen Kunden. So finden Smart-Home-Interessierte auf der Brennenstuhl Website informative Blogartikel und inspirierende Ideen rund um den sinnvollen Einsatz der smarten Produkte.

What can we do for you?

info@blackbit.de | +49(0)551 506 750